E38 imobilizer
- haida
- Příspěvky: 39
- Registrován: pát črc 31, 2009 5:02 am
- Bydliště: Nový Bor
- Kontaktovat uživatele:
E38 imobilizer
čau lidi nešla mi nastartovat tak jsem zkoušel vše možný až jsem zlistil že druhym klíčem to jde. ale chtěl bych mít i ten druhej v pořádku nevíte jak se do dá zase zpárovat zamykat jde oběma ale v jednou vypadl imo.... prej to jde nějak udělat doma nebo musim někam do servisu. díky za radu
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: úte úno 24, 2009 8:50 am
- Bydliště: Praha - Liberec
Re: e38 740 imobilizér
Mno, tak jsem byl tak uzasnej, ze jsem ti to vysurfoval. 
http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_EWS.pdf
Ta co mam doma je lip nascanovana, ale obsah je snad stejnej. Jako prehled to myslim poslouzi dobre. Vic bohuzel nevim.

http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_EWS.pdf
Ta co mam doma je lip nascanovana, ale obsah je snad stejnej. Jako prehled to myslim poslouzi dobre. Vic bohuzel nevim.
e39 '02
- DJ HONZA
- Příspěvky: 145
- Registrován: pon kvě 03, 2010 12:44 pm
- Kontaktovat uživatele:
Re: e38 740 imobilizér
zdar hoši,tak mi přibyla další vážnější závada v elektronice,už pár měsíců se mi občas po jízdě když dojedu a auto nechám stát sputil alarm,nebral jsem tomu vážnější soustředění až do chvíle kdy se předevčírem spustil asi 8X v noci a vzbudil všechny sousedy tak jsem si uvědomil že to musím řešit.Včera jsem byl na profi diagnostice u T. Hajra co ladí závodní motory BMW ,věnuje se chiptuningu apod.ve f. BMWPOWER Litomyšl-Kornice,a kromě vážných chyb-chyba lambda sondy kdy mi tam jeho zaměstnanec nechal vyjet paměŤ závad,jel jsem to projet 2 km pak to napíchl znova a- už good,tak tam bylo jediný špatný chyba imobilizéru.Klíček mám jedinej a měnil jsem do něj obě baterie.Jinak si k němu musím pořídit nový tlačítka protože jsou dost opotřebovaný,je možný že se v klíčku vyklepal nějakej ten hajzlík o kterým tady píšete,mám si v BMW přidělat nový?beztak už to mám na pořadu dne.Předem díky za odpověď.
BMW E38 740i 95´ 210KW 285PSVIN:DG42623


- 100RM
- Příspěvky: 691
- Registrován: čtv srp 21, 2008 7:16 am
- Bydliště: Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: e38 740 imobilizér
este som nevidel, aby imobilizer spustal sam od seba alarm, ale u sedmy ma nic neprekvapi. Kazdopadne e38 ma dve alarmove "bolistky" a to je:
a.) interne cislo zvnutra na stropnici
b.) cidlo zavretia kapoty
Tak skus skontrolovat, popripade odpojit a uvidis.
Btw, mne sa stavalo to iste a nakoniec sme zistili, ze jeden z kablov od otrasoveho cidla bol prisrobovany do zadneho svetla ...
a.) interne cislo zvnutra na stropnici
b.) cidlo zavretia kapoty
Tak skus skontrolovat, popripade odpojit a uvidis.
Btw, mne sa stavalo to iste a nakoniec sme zistili, ze jeden z kablov od otrasoveho cidla bol prisrobovany do zadneho svetla ...
BMW 7 - The true definition of luxury. Yours.
e38 740iA poooomaly prerod (porod)
e38 740iA poooomaly prerod (porod)
- Snejk
- Příspěvky: 2637
- Registrován: stř úno 20, 2008 5:48 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e38 740 imobilizér
jj nebo i to vadne otresove cidlo. ale z 99% je vadne cidlo v interieru pohybove.
imobilizer aby spoustel alarm je uplna kravina protoze to absolutne neni jeho funkce a ani to neumi ze sve podstatz neni s tim nijak spojeny ani vzdalene... imobiilizer si ridi komunikaci s jednotkou motoru ten se k alarmu nepriblizi ani na 300m
imobilizer aby spoustel alarm je uplna kravina protoze to absolutne neni jeho funkce a ani to neumi ze sve podstatz neni s tim nijak spojeny ani vzdalene... imobiilizer si ridi komunikaci s jednotkou motoru ten se k alarmu nepriblizi ani na 300m

E32 730i LPG >> E32 735iL LPG>>E32 750iL high-line >>E38 740i >>E32 735i >>E38 740iL HLZPE >>e65 745i>>e66 760Li individual
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř říj 10, 2012 7:22 am
Re: e38 740 imobilizér
Omlouvám se za vytažení starého topicu, ale za poslední týden se ke mně velkou oklikou dostalo celkem hodně sedmičkářů s podobným problémem. Čip imobilizéru si doma nespáruješ, ba ani diagnostikou to nejde.haida píše:čau lidi nešla mi nastartovat tak jsem zkoušel vše možný až jsem zlistil že druhym klíčem to jde. ale chtěl bych mít i ten druhej v pořádku nevíte jak se do dá zase zpárovat zamykat jde oběma ale v jednou vypadl imo.... prej to jde nějak udělat doma nebo musim někam do servisu. díky za radu
Obvykle tenhle problém nastává, pokud necháte klíč v zapalování do úplného vybití baterky.
O co jde ve zkratce: Klíče BMW s imobilizérem EWS (tj. E34, E36, E38, E39, E46, E53 apod.) od verze II, tedy od ledna 1995, mají imobilizér s čipem. Ten obsahuje kromě informací o VIN kódu také pevný a plovoucí kód. Od verze EWS3, hw02, sw05, také obsahuje údaj o najetých kilometrech. Tento údaj se přepisuje při každém použití klíče hodnotou uloženou v jednotce EWS, a to pouze vyšší hodnotou. Tj. pokud bylo auto nedávno stočené, jde to z klíče zjistit. Pokud to někdo kdysi stočil řekněme z 250tis. km na 100tis. a dneska má na budíku 270tis. km, tak to už z klíče zjistit nejde.
Pevným kódem z klíče se identifikuje jeho pozice v jednotce EWS. Jednotka obsahuje celkem 10 pozic, přičemž každá pozice je unikátní. Díky tomu také lze diagnostikou zablokovat ztracený klíč.
Plovoucí část kódu je v tzv. shaddow paměti čipu, která je chráněná heslem uloženým v jednotce EWS. Proto není možné čipy kopírovat jako u Octavie, a i kdyby to šlo, kvůli plovoucímu kódu byste nastartovali novým klíčem jednou a starý klíč by už nefungoval. Plovoucí kód se mění po celou dobu, kdy je klíč ve spínací skříňce.
A teď jsme u toho problému. Jak čtení, tak zápis kódu do čipu probíhá elektromagnetickou indukcí, stejně tak i dobíjení klíče "diamant". Jakmile poklesne schopnost baterie dodávat potřebné napětí (obvykle pokud je hodnota pod 11,8V), stoupá riziko, že siločáry z kroužku ("antény") nedosáhnou k čipu. Nebo dosáhnou, ale ne dostatečně dlouho. Hloupé na tom je, že systém EWS nedisponuje mechanismem ověření, jestli se do klíče zapsalo, co se zapsat mělo. Tudíž při takovém vybití baterie s klíčem v zapalování může - a často se to také děje - dojít k tomu, že se do klíče už nezvládne zapsat nový kód, zatímco v jednotce už zapsaný je.
Další možnou příčinou může být vadná série distančního o-kroužku pod anténou (kroužkem) okolo spínačky, která byla montována do aut od 1. 1. 1995 do 26. 11. 1995. Na toto byla svolávací akce, kterou mnohá auta neprošla. Tento o-kroužek byl bohužel vodivý, což může způsobit zkrat v anténě a tím poškození analogových dat zapisovaných do čipu.
Data v jednotce EWS jdou napravit tak, aby auto s daným klíčem znovu startovalo. Nejde to ale přes kabel diagnostiky, musí se na to přímo ve vyndané jednotce. V domácích podmínkách se do toho ale nepouštějte, chce to celkem vyspělý hardware a software. I pokud máte například xprog-m interface, raději se do toho nepouštějte. Při vyčítání dat z MCU na desce totiž může dojít ke kompletnímu smazání obsahu jeho paměti, pokud je postup nebo software nesprávný. S tím kdyžtak dokážu pomoci.
Dálkové ovládání ani alarm s tím opravdu nemá nic společného...
- Tomas735i
- Příspěvky: 660
- Registrován: čtv srp 28, 2008 5:32 pm
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E38 imobilizer
Fx323i tomu říkám čtivé vysvětlení!
Krásně napsáno.
Krásně napsáno.
-
- Příspěvky: 192
- Registrován: stř pro 10, 2008 6:33 am
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: E38 imobilizer
Ahoj,
da se ten immobilizer baypassnout, vyradit uplne? Resil to nekdo?
da se ten immobilizer baypassnout, vyradit uplne? Resil to nekdo?
bmw 740 3/1995 DG60693