Stránka 1 z 1

Kloub podélný hřídel (hurdy spojka)

Napsal: pon úno 28, 2011 9:08 pm
od fivajs
Jakmile je hurdy spojka (neboli kloub podélného hřídele- kardanu) opotřebovaná, projeví se to nejen vizuálně, ale například vibrováním šaltrpáky, nebo defakto celého auta, či ťukáním a boucháním třeba při rozjezdu, ubráním plynu nebo zpátečky. Nepodceňujte stav tohoto dílu a jakmile se projeví jeho opotřebování, ihned jej vyměňte. Špatný stav této součástky může zničit uložení motoru a převodovky, nebo ji samotnou, ničí diferák, kardan a vše s tím spojené. V obchodě se dá koupit již od 1400 Kč - výrobce Febi Bilstein (viz foto).
Důležitá věc při montáži!!!! Nesmíte namontovat jen tak, jak se Vám zlíbí. Tento gumový díl je konstruovám tak, že je na šest šroubů a mezi nimi je vyplněno směsí, která je vždy mezi šrouby buď slabší - 3 místa, nebo silnější - 3 místa. Nutno namontovat tak, aby ve směru otáčení kardanu byly vždy namáhány silnější strany hurdy spojky (viz foto)
Samozřejmostí je vyměnit i všech 6 šroubů, nebo alespoň samosvorných matek...

Re: Kloub podélný hřídel (hurdy spojka)

Napsal: úte bře 01, 2011 6:59 pm
od fivajs
Takto vypadá extrémně odrbaný - fatálně poškozený díl

Re: Kloub podélný hřídel (hurdy spojka)

Napsal: úte bře 01, 2011 7:20 pm
od fivajs
Jinak ještě něco k montáži:
K výměně je nutné svěsit výfuk, abyste se dostali ke šroubům hliníkovému krytu(musí dolů), 6 šroubů č.13 , nad kterým běhá kardan. Pod ním povolit dvě matky č.13 - uložení a ložisko kardanu. Já jsem měnil hurdy spojku zárověň s výměnou diferenciálu. Ale myslím, že kardan vpředu u převodovky by měl jít vysunout již po povolení jen středního uložení, pokud ne, mělo by stačit diferák pouze povolit, je jen na třech šroubech a odsunout kousek dozadu - ale toto nemám vyzkoušené. Hlavně apeluji znovu na správné namontování nového dílu. Defakto jsou jen dvě možnosti - správná montáž, nebo otočení dílu o jeden šroub - špatná montáž