Benzínová nádrž - lepení
Napsal: pon črc 09, 2012 2:46 pm
Zdar Chlapy,
pokud Vám někde kape benzínová nádrž na Vašem BMW, tak Vám vůbec nezávidím. Mě to kapalo taky a rozhodl jsem se, že s tím něco udělám. Zde se pokusím popsat, jakým způsobem jsem postupoval. Nádrž jsem zalepil a zatím neteče.
1. Nejdříve jsem najel na nájezdy. V mém případě byli nájezdy krátké a měl jsem tendenci škrtnou zadním nárazníkem o nájezdy. (Auto má docela dlouhý zadek).
2. Poté jsem vyndal zadní sedačku, která tam byla jenom nacvaknuta a odřezal plastovou protihlukovou izolaci, odstranil kryt benzínového čerpadla na pravé straně a senzoru na levé straně.
3. Dále je nutné vlézt pod auto a odmontovat výfuky. V mém případě byl výfuk spojen uprostřed auta (výfuk byl již spravován a dodatečně spojen trubkovými spojkami), takže jsem měl o starost míň se shazováním kompletního výfukového systému. Zadní silembloky u tlumičů byli uhnilé, takže jsem je nemusel zatím povolovat. Poté povolit silembloky za zadním tlumičem a následně silembloky za katalyzátory, které jsou upevněné na ocelovém plechu. Zde stačí celý plech odšroubovat. Výfuky jsem ještě povolil ve spoji a následně vysunul.
4. Jakmile se sundá výfukový systém, je nutné dále sundat hliníkový plech, který slouží jako tepelná izolace výfukového systému. Táto izolace drží na 4 šroubcích, které jsou stejně uhnilé.
5. Po odstranění tepelné izolace, pokračujeme v práci tím, že povolíme 6 matic na kardanu (klíč č. 16). Jakmile máme matice povolené, najdeme ve spoji kardanu zhruba 2mm široký zářez, do kterého vložíme větší šroubovák a přiměřeně zapáčíme. (přibližně silou jakou otevíráme láhvové pivo) Tímto úkonem se nám spoj kardanu oddělí a vyteče z něho zhruba 1 dl vazeliny. Kardan od sebe neoddělíme, dokud nepovolíme držák kardanu, který se nachází zhruba uprostřed auta. Poté kardan zlomíme v kloubu směrem dolů a kardan tak docela „pohodlně“ oddělíme od diferenciálu. Kardan necháme ležet na zemi, maximálně posuneme stranou, aby dále nezavazel.
6. Dalším úkolem je sundání ruční brzdy. Vesměs nic složitého, stačí povolit matky 2 x 13mm a mechanizmus vysuneme a následně odpojíme lankové spoje. (za podmínky, že ruční brzda není zatažená)
7. Teď už máme docela slušný přístup k nádrži. Odpojíme přívodní hadici benzínu, která vede z napouštěcího hrdla, a benzín vypustíme do předem připravené nádoby. Pokud nechce benzín z nádrže vytékat, strčíme do nádrže čistý šroubovat a tím uvolníme zpětnou klapku v nádrži a vylijeme zbytek benzínu. Na protější straně napouštěcího hrdla, na pravé straně vozidla jsou ještě ocelové trubičky spojené gumovými hadicemi, ty také odpojíme (pod pravým prahem ve směru jízky, před zadním kolem). Dále povolíme uchycení nádrže. 4 x 13mm. 2 x po stranách nádrže a 2 x ocelové pásy, které nádrž objímají. Nádrž mírně vysuneme dolů cca 5-8cmm a položíme na předem připravené špalíky. Poté přejdeme do kabiny vozu a přes montážní otvory k čerpadlu a senzoru povolíme následující hadice. Přes montážní otvor palivového čerpadla povolíme jednu hadici, která vede směrem k plnícímu hrdlu. Hadice má průměr cca 4-5 cm. U montážního otvoru na levé straně, kde se nachází čidlo palivoměru jsou schované další dvě hadičky, které je také nutno odpojit. Samozřejmě se musí odpojit i elektrické kabeli u palivového čerpadla a čidla palivoměru. Poté můžeme nádrž už vytáhnout spod vozu a zjišťovat zdroj úniku benzínu.
8. V mém případě unikal benzín kolem bočních upevňovacích otvorů na nádrži. Zde byla nádrž hodně zkorodovaná. Předpokládám, že u většiny vozů to bude na tomto místě hodně zkorodované. Celkově jsem našel čtyři dírky, vytvořené korozi materiálu. Z nádrže jsem odstranil korozi a místa s únikem benzínu jsem zalepil dvousložkovým lepidlem tkz. „Tekutý kov“ Loctite Hysol 3450. Další korozi jsem natřel barvou a následně nanesl lamínátovací pryskyřici s laminátovacím plátnem.
9. Po zaschnutí celé nádrže jsem postupoval stejným způsobem jak při demontáží akorát opačným způsobem.
Rady k nezaplacení: Pokud chcete sundávat nádrž na nájezdech počítejte s tím, že:
- když budete sundávat výfuky a vy budete ležet pod nimi, tak spadnou na Vás. Jsou docela těžké a v stísněných podmínkách se blbě drží.
- když budete oddělovat kardan od diferenciálu, vyteče na Vás mazací hmota a v nejlepším případě se Vám vybleje na tričko, v tom horším případe do obličeje.
- Když vypustíte nádrž, nebude kompletně vypuštěná, protože stojíte šikmo na nájezdech. Jakmile ji položíte na zem, vyteče Vám z nádrže dalších cca 5 litrů benzínu.
pokud Vám někde kape benzínová nádrž na Vašem BMW, tak Vám vůbec nezávidím. Mě to kapalo taky a rozhodl jsem se, že s tím něco udělám. Zde se pokusím popsat, jakým způsobem jsem postupoval. Nádrž jsem zalepil a zatím neteče.
1. Nejdříve jsem najel na nájezdy. V mém případě byli nájezdy krátké a měl jsem tendenci škrtnou zadním nárazníkem o nájezdy. (Auto má docela dlouhý zadek).
2. Poté jsem vyndal zadní sedačku, která tam byla jenom nacvaknuta a odřezal plastovou protihlukovou izolaci, odstranil kryt benzínového čerpadla na pravé straně a senzoru na levé straně.
3. Dále je nutné vlézt pod auto a odmontovat výfuky. V mém případě byl výfuk spojen uprostřed auta (výfuk byl již spravován a dodatečně spojen trubkovými spojkami), takže jsem měl o starost míň se shazováním kompletního výfukového systému. Zadní silembloky u tlumičů byli uhnilé, takže jsem je nemusel zatím povolovat. Poté povolit silembloky za zadním tlumičem a následně silembloky za katalyzátory, které jsou upevněné na ocelovém plechu. Zde stačí celý plech odšroubovat. Výfuky jsem ještě povolil ve spoji a následně vysunul.
4. Jakmile se sundá výfukový systém, je nutné dále sundat hliníkový plech, který slouží jako tepelná izolace výfukového systému. Táto izolace drží na 4 šroubcích, které jsou stejně uhnilé.
5. Po odstranění tepelné izolace, pokračujeme v práci tím, že povolíme 6 matic na kardanu (klíč č. 16). Jakmile máme matice povolené, najdeme ve spoji kardanu zhruba 2mm široký zářez, do kterého vložíme větší šroubovák a přiměřeně zapáčíme. (přibližně silou jakou otevíráme láhvové pivo) Tímto úkonem se nám spoj kardanu oddělí a vyteče z něho zhruba 1 dl vazeliny. Kardan od sebe neoddělíme, dokud nepovolíme držák kardanu, který se nachází zhruba uprostřed auta. Poté kardan zlomíme v kloubu směrem dolů a kardan tak docela „pohodlně“ oddělíme od diferenciálu. Kardan necháme ležet na zemi, maximálně posuneme stranou, aby dále nezavazel.
6. Dalším úkolem je sundání ruční brzdy. Vesměs nic složitého, stačí povolit matky 2 x 13mm a mechanizmus vysuneme a následně odpojíme lankové spoje. (za podmínky, že ruční brzda není zatažená)
7. Teď už máme docela slušný přístup k nádrži. Odpojíme přívodní hadici benzínu, která vede z napouštěcího hrdla, a benzín vypustíme do předem připravené nádoby. Pokud nechce benzín z nádrže vytékat, strčíme do nádrže čistý šroubovat a tím uvolníme zpětnou klapku v nádrži a vylijeme zbytek benzínu. Na protější straně napouštěcího hrdla, na pravé straně vozidla jsou ještě ocelové trubičky spojené gumovými hadicemi, ty také odpojíme (pod pravým prahem ve směru jízky, před zadním kolem). Dále povolíme uchycení nádrže. 4 x 13mm. 2 x po stranách nádrže a 2 x ocelové pásy, které nádrž objímají. Nádrž mírně vysuneme dolů cca 5-8cmm a položíme na předem připravené špalíky. Poté přejdeme do kabiny vozu a přes montážní otvory k čerpadlu a senzoru povolíme následující hadice. Přes montážní otvor palivového čerpadla povolíme jednu hadici, která vede směrem k plnícímu hrdlu. Hadice má průměr cca 4-5 cm. U montážního otvoru na levé straně, kde se nachází čidlo palivoměru jsou schované další dvě hadičky, které je také nutno odpojit. Samozřejmě se musí odpojit i elektrické kabeli u palivového čerpadla a čidla palivoměru. Poté můžeme nádrž už vytáhnout spod vozu a zjišťovat zdroj úniku benzínu.
8. V mém případě unikal benzín kolem bočních upevňovacích otvorů na nádrži. Zde byla nádrž hodně zkorodovaná. Předpokládám, že u většiny vozů to bude na tomto místě hodně zkorodované. Celkově jsem našel čtyři dírky, vytvořené korozi materiálu. Z nádrže jsem odstranil korozi a místa s únikem benzínu jsem zalepil dvousložkovým lepidlem tkz. „Tekutý kov“ Loctite Hysol 3450. Další korozi jsem natřel barvou a následně nanesl lamínátovací pryskyřici s laminátovacím plátnem.
9. Po zaschnutí celé nádrže jsem postupoval stejným způsobem jak při demontáží akorát opačným způsobem.
Rady k nezaplacení: Pokud chcete sundávat nádrž na nájezdech počítejte s tím, že:
- když budete sundávat výfuky a vy budete ležet pod nimi, tak spadnou na Vás. Jsou docela těžké a v stísněných podmínkách se blbě drží.
- když budete oddělovat kardan od diferenciálu, vyteče na Vás mazací hmota a v nejlepším případě se Vám vybleje na tričko, v tom horším případe do obličeje.
- Když vypustíte nádrž, nebude kompletně vypuštěná, protože stojíte šikmo na nájezdech. Jakmile ji položíte na zem, vyteče Vám z nádrže dalších cca 5 litrů benzínu.