Historie E32 iLa ve vládních službách ČSFR a ČR
Napsal: sob dub 12, 2014 9:00 pm
Ahoj všichni,
snažím se dát dohromady počet kusů, barvy a verze prodloužených a speciálních verzí 735ila a 750ila, které sloužily ve vládních službách ČSFR a později ČR a byly často používány při návštěvách prezidentů, premiérů a nejrůznějších zahraničních představitelů.
Sám jich několik vlastním a znám se asi se čtyřmi kolegy, kteří je také vlastní a poměrně dlouho mě zajímá kompletní historie těchto aut, od počátků jejich ,,činné služby" až do jejich ,,civilních" časů.
Bohužel informací je velmi málo a lidé, kteří s vozy měli co dočinění, či s nimi dokonce jezdili, jsou buď v důchodu, nebo pracují u jiných firem a jsou špatně dohledatelní.
Většina sloužila u Ministerstva Vnitra, u Policie - odbor ochrany osob a představitelů státu.
Objednatel byl snad dokonce sám pan prezident Václav Havel, který nechtěl po revoluci využívat přidělený vůz Tatra 613 OTS-EU a Tatra 613 Speciál, z důvodu toho, že nebude jezdit ve voze, ve kterém ho zatýkali a který připomíná předrevoluční komunistické časy.
Nyní uvedu informace, které se mi podařilo zjistit od několik málo kompetentních lidí, buď řidičů, majitelů, policistů, historiků či bývalých zaměstnanců jsou, ale podotýkám přibližné... a právě proto jsem tento topic založil, aby nám sem mohl přispět někdo s nějakou zajímavou nebo jinou informací, či opravou a korekcí...
Celkový počet objednaných kusů u BMW AG, München v roce 1989/90 - 92/93: 24/54, 20 kusů 735il, 10 modrých, 8 červených, 2 bílé, 2-3 kusy panzerů 750il 1 červený (Kancelář Prezidenta republiky), 1 antracitový, snad ministr obrany/průmyslu, s jedním panzerem jezdil údajně i Karel Dyba, a jeden šedivo-stříbrný. Celkově bylo z BMW AG dodáno 54 kusů, zbylých 30 kusů byly údajně sedany a kombíky 5er, pouze benzíny, většinou v bílé nebo modré barvě. Většinou měli spz ADX-25...., nebo ADP.....
Přikládám pár fotek...:
snažím se dát dohromady počet kusů, barvy a verze prodloužených a speciálních verzí 735ila a 750ila, které sloužily ve vládních službách ČSFR a později ČR a byly často používány při návštěvách prezidentů, premiérů a nejrůznějších zahraničních představitelů.
Sám jich několik vlastním a znám se asi se čtyřmi kolegy, kteří je také vlastní a poměrně dlouho mě zajímá kompletní historie těchto aut, od počátků jejich ,,činné služby" až do jejich ,,civilních" časů.
Bohužel informací je velmi málo a lidé, kteří s vozy měli co dočinění, či s nimi dokonce jezdili, jsou buď v důchodu, nebo pracují u jiných firem a jsou špatně dohledatelní.
Většina sloužila u Ministerstva Vnitra, u Policie - odbor ochrany osob a představitelů státu.
Objednatel byl snad dokonce sám pan prezident Václav Havel, který nechtěl po revoluci využívat přidělený vůz Tatra 613 OTS-EU a Tatra 613 Speciál, z důvodu toho, že nebude jezdit ve voze, ve kterém ho zatýkali a který připomíná předrevoluční komunistické časy.
Nyní uvedu informace, které se mi podařilo zjistit od několik málo kompetentních lidí, buď řidičů, majitelů, policistů, historiků či bývalých zaměstnanců jsou, ale podotýkám přibližné... a právě proto jsem tento topic založil, aby nám sem mohl přispět někdo s nějakou zajímavou nebo jinou informací, či opravou a korekcí...
Celkový počet objednaných kusů u BMW AG, München v roce 1989/90 - 92/93: 24/54, 20 kusů 735il, 10 modrých, 8 červených, 2 bílé, 2-3 kusy panzerů 750il 1 červený (Kancelář Prezidenta republiky), 1 antracitový, snad ministr obrany/průmyslu, s jedním panzerem jezdil údajně i Karel Dyba, a jeden šedivo-stříbrný. Celkově bylo z BMW AG dodáno 54 kusů, zbylých 30 kusů byly údajně sedany a kombíky 5er, pouze benzíny, většinou v bílé nebo modré barvě. Většinou měli spz ADX-25...., nebo ADP.....
Přikládám pár fotek...: