dodělával jsem někomu na E65 celkem nedávno,takže se trošku rozepíšu
je víc možností,
- neorigo tažný (lukee by sem mohl dát foto) má tu vyhodu že není třeba řezat do nárazníku a není tam pak ta odporná krytka, ale zase pod auto čouhá nesmysl se zásuvkou, tady vidím výhodu pro občasný použítí, resp tu že kdyby to člověk použil jednou za rok a chtěl zachovat vzhled auta, tak prostě jednou za rok se od tažnyho odšrobuje ten držák, a prostě auto vypadá furt stejně, jak se elektrikou u neroigo tažnýho nevím, jsou ruzny canbus jednotky atd, to chce vykoumat
- ja dodělával tažný pro zákazníka co to používá tak 2x-3x měsíčně, tady je jasně nejlepší cesta origo tažne, sehnali jsme ho z allegra za cca 4-5k (tažny s výztuhou, jednotka s kabeláží, zásuvka,), dále je pak třeba dokoupit v BMW tlumič nárazů (ten je jinej pro tažný a netažný) tzn
http://bmwfans.info/parts-catalog/E66/E ... cover_rear díl číslo 10, dále pak držák krytky 20, krytka 26, a plíšky 26,27.
postup dodělání je následující, sundá se nárazník, sundá se výztuha, našroubuje se nová výztuha s tažným, jednotka se vloží k baterce do takovyho slotu neb někam poblíž, natáhne se kabel z jednotky do zásuvky průchodkou v kastli pod nárazníkem vpravo, jednotka se pak napojí na kostru, + (doporučuju v bmw dokoupit asi za 40kč kus drátu s vložkou pojistky) pak se vloží přímo do pojistkové skřínky vzadu na baterkou, tak aby tažné mělo pojistku přímo na svém místě kde má být, samozřejmě se do tá i napojit na jinou pojistku něčeho jinyho, ale doporučuju to udělat tak jak to má být origo. no a tažne se nakoduje (přidá se do výbavy vozidla a překoduji se přislušné jednotky) aby věděli že má auto tažné, hlavně CAS, DSC, LM atd, tuším že i dynamic drive se s vozíkem chová jinak. doporučuju elektroniku dávat vždy origo i když se nedá origo tažný, dal bych vždy origo jednotku, to auto pak ví že táhne a kdyby třeba vozík dostal smyk, auto se ho pokusí přes DSC stabilizovat.
co se zápisu týče, vždy je nutné aby byl na tažném štítek, nevím jestli jde objednat, možná jo, ale lepší když už tam je. potom sou vlastně dvě možnosti, jde se na STK, tam napíšou protokol že je na autě tažný A50X i když není v TP a hodnej (nebo známej uředník) pak dopíše do TP vše potřebné, pak se jde tuším ještě jednou na STK, ale to nevím.
druhá cesta je typovej list, ten bud dostanete k novymu tažnymu (např neorigo) a nebo pokud je to starší origo tažny, tak typový list umí za 1500kč vystavit na HELPREGU
http://www.helpreg.cz/ a pak se to zapíše na uřadě do TP, pokud to nemontuje autorizovaná firma, tak se musí tuším ještě na STK, že to je namontovany dobře.
stačí tak?