Potřeba seřízení se v mém případě projevovala tak, že za studena nechtěl motor chytnout. Buď hned po natočení chcípnul, nebo se za studena první chvíle s tím hádal, jako kdyby to běželo jen na 4-5válců, prostě mizernej volnoběh, který po chvíli zmizel, a ani za tepla sem s volnoběhem spokojenej nebyl. Zvuk cvakání není moc u M30 směrodatný, ten je po deseti letech v základní výbavě

Děláme zásadně na studeném motoru, hodně studeném, třeba přes noc.
Práce je jednoduchá, zvládne to i laik, je třeba plochý šroubovák,ráčna s ořechem 10, ráčna s ořechem 12, klíč 10, kus tvrdého drátu, 2-3 mm průměr, a kus drátu na propojení diagnostického konektoru a měrka 0.3 mm
Začneme odstrojením, vyndáme krabici vzduchového filtru, odpojíme konektor MAFu, sundáme MAF (pro ty co ho nikdy nesundavali, není nutný lezt na matky na držáku, ale stačí vytáhnout klipy co drží zespoda MAF k držáku a pak ho sundat. Výsledný stav vypadá takto:

Sundáme horní kryt rozdělovače. Vytáhneme kabely ze všech svíček, vedení kabelů je k víku ventilů na dvou matkách 10. Sundáme a necháme někde viset. Není nutný kuchat rozdělovač, ani odpojovat cívku.
Odpojíme hadici odsávání par (to s tou modrou izolepou


btw proč ta fotka teď vypadá tak hnusně ? je to ze stejného úhlu, o minutu později ?
První věc, dotáhneme oba šrouby olejové sprchy, není nic horšího než cestující šroub u vačky


Samotné seřizování ventilů je jednoduché, postupujte v pořadí zapalování válců, tj 1-5-3-6-2-4. Propojením pinů 11 a 14 (popis pinů je u oilservice) se aktivuje startér. Nastavíme si vačku tak aby válec byl plně zavřený, aby výstupky vačky ukazovali směrem dolů, aby polovina úhle mezi výstupkama byla zhruba s osou válce.

U optimálně nastaveného válce je možno rukou trošku pohybovat vahadlem ventilu. Mezi vahadlo ventilu a špičku ventilu strčíme měrku, viz foto. Měla by tam jít lehce, ale nějaký odpor by tam měl být, pro test můžem k měrce přidat tu nejtenčí, a mít v mým případě 0.325 a to tam musí být přesně bez vůle. Na některých ventilech to může být s menší vůlí, já osobně to neupravuju a nechávám. Vůle se za tepla zvětšuje (na zahřátém motoru je u M30 0.35mm) a nikdy mi to neplechu nedělalo. Já osobně jen zmenšuju, nikoliv zvětšuju.
Podle pořadí proměříme všechny válce a uděláme korekci, v mým případě jsem opravoval sací ventily 2,5 a 6. Korekce se provádí tak, že se povolí na raménku šroub 10 (označen modrým A) a drátem se otočí excentrická vložka (otvor je značen červeným B). Směrem od sebe se vůle zmenšuje, směrem k sobě zvětšuje. Pozor při zpětném utahování šroubu, utahování je směrem k sobě, tj. zvětšíte si tím vůli. Je to prostě práce pro obě ruce.
Dvakrát měř a jednou řež, po korekci všechny ventily znovu přeměříme.
Sestavení je v opačném pořadí, jestli chcete, dejte nové těsnění.
Jestli jste udělali vše dobře, rozdíl poznáte při prvním studeném startu.
zdroj: Darmon http://www.e32.zcepe.net/czmain.htm