Na autě se minulý měsíc odehrálo spoustu věcí, ale bohužel nemám čas sednout k počítači a sepsat to. Až ted.
Po přední nápravě, bylo dalším úkolem dát do pořádku výfukove potrubí. Jíž na jaře jsem koupil nový originální střední díl a ted v červnu jsem se konečně dočkal a pustil se do toho. Nejdůležitější bylo, uříznout starý díl tak, aby něco nechybělo a následně bylo celkem náročne to cele spasovat. Ale povedlo se to parádně. S vařením mi pomohl mámin manžel a svár je parádní. Je to stará škola, auto už nebude, ale svár pořád bude, to asi na vysvětlenou
Z toho mám radost, protože já vařit moc neumím, nemám navařeno, hold to nemám v ruce. Zajimave je, že střední díl byl celkem orezlý, ale v zadním dílu ani dírka. Zadní díl jsem prostě jenom pořádně obrousil a nalakoval dvěma vrstvami tepelneho spreje, konkretně matnou černou.
Následně jsem si všiml, že u katalyzátoru jsou na každe straně dva silenty, oba utržene, viz foto. Takže koupě nových. Potom tam jsou takove objímky, tam se mi zalomili šrouby. Mohl jsem to odvrtat, ale rovnou jsem objednal nove. Dal jsem nove i závěsy středního dílu, taktež origo, jenom závěsy na zadní díl jsou oba za cca 45kč neoriginální, tak snad něco vydrží
Jo, a ještě jsem koupil origo matky na výfuk, jedna 80Kč
Zbytečně to asi přeháním. Kroužek mezi katem a středním díle jsem kupoval předloni, nic mu nebylo. Od výfuku bych tedy měl mít pokoj.
Jak jsem tak pořád ležel pod autem, tak jsem si všiml, že i zadní náprava potřebuje mírnou peči. Proběhla výměna gumových silentbloků ve stabilizační tyči. Koupil jsem Febi, LMI ani TRW jsme na firmě neměli, myslím, že je to jedno, jeden kus 27Kč. Potom jsem vyměnil takove ti kostičky, co jsou na stabíku. Doporučuji koupit LMI, protože tam nechali origo číslo BMW a zase tam byl vybroušený nápis BMW, jako u předních silentů do podelných ramen. Evidentně se jim tyto díly neoplatí vyrábět ve dvojí kvalitě. No a pak mě čekalo jedno příjemne překvapení. Jak jsem měl problem, že levá strana zadku je níž, než pravá, tak se to srovnalo
Takže paráda.
Když jsem dělal přední nápravu, tak jsem olakoval kotouče, to same jsem udělal na zadku. Vypadá to fakt super. Asi se to časem stejně ušpiní, ale pořád lepší než jak to bylo.
Dále proběhlo spoustu takových menších oprav. Měnil jsem olej v motoru a vzduchový filtr. Tady malý poznatek. Mann u mě skončil jako vzducháč. Po roce vlivem tepla se zkroutil. Vedle na fotce je Bosch, který má na žebrování lepidlo, ktere by mělo zabránit právě tomu, že se takhle zkroutí. Uvidíme za rok. Olejový Mann nechávám, tam jsem neshledal žádný problem.
Dále jsem zvednul zadek na nivu a musím říct, že takhle se mi to auto líbí. Ted jsem maximálně spoko.