Stránka 1 z 2

závady V12 v E38 (E32)

Napsal: stř pro 20, 2017 6:54 am
od JaraX
chystá se článek o V12kách, bude tam hodně o N73, ale taky i M73 která sem vlastně vždycky jezdila jen na nějakou udržbu a nějaké závady se nějak neřešili, jednou zapalovací kabely.

pokud máte zkušenosti s V12 napište co vám kdy odešlo a kolik to stálo

Re: závady V12 v E38 (E32)

Napsal: stř pro 20, 2017 1:48 pm
od P3RF3KT
V podstate jak rikas. Nikdy jsem na zadne V12 neresil nic jineho nez EML klapky, EML jednotku, membrany sani a 1x rozdělovače. Zbytek motoru tvrdim že je z auta na dily dobrej tak leda na stolek :)

Re: závady V12 v E38 (E32)

Napsal: stř pro 20, 2017 4:33 pm
od Rejchy
Měl jsem ty E38 tři,mechanicky na motoru nikdy nic.Jenom podtlakový plastový trubičky byly ztvrdlé a prasklé,jednou odešla zapalovací cívka a motor běžel jenom na 6 válců a na všech byly zpuchřelé a děravé kolena sání od váhy vzduchu. :)

Re: závady V12 v E38 (E32)

Napsal: stř pro 20, 2017 9:12 pm
od ricrd1
Auto jsem koupil s nájezdem 240tis Km, r.v. 99 VIN DD93833 za 6tis EUR.
Na motoru jsem měnil kabely ke svíčkám, dělali mi je v Tesle na míru, cena cca 3tis za všechny. Super kvalita, svíčky Bosch - 150 za kus, termostat - originál asi 2,5tis, lambda sondy před katem L + P asi 1200 za kus ( Bosch ), hadice z bloku na chladič s odbočkou na altík - originál 1600Kč, Váha vzduchu L + P Bosch 5400Kč za kus, oba řemeny preventivně cena asi 300Kč za kus. Ještě praskliny na vlnové spojce sání mezi váhou vzduchu a motorem - zalepeno sekunďákem.
Nic jiného jsem na motoru neopravoval. To vše hned po koupi vozu, dalších 5 let se jen vozím bez oprav. Ceny jsou jen za materiál, opravy si dělám sám.

Re: závady V12 v E38 (E32)

Napsal: sob pro 23, 2017 12:51 pm
od ricrd1
Ještě k tomu motoru. Ještě žádné BMW mi nědělalo tolik olejových fleků na zemi, jako tenhle motor.

Re: závady V12 v E38 (E32)

Napsal: sob pro 23, 2017 8:09 pm
od Filozof
osobně si vzpomínám minimálně na dvě 750ky které nedokázal nikdo opravit a byli tedy utraceny na díly. Je to tak dva roky zpátky pokud se nepletu.
Takže pokud jezdí ok pokud se něco v elektrice vyse... tak pak je stím dost velkej problém. Klidně se k tomu muže někdo vyjádřit kdo ví o co jde. :)

Re: závady V12 v E38 (E32)

Napsal: sob pro 23, 2017 9:08 pm
od JaraX
spíš se s tím nikdo nechce zabývat a pro běžnýho mechanika to má 3x - 4x tolik válců na kolik je zvyklej

Re: závady V12 v E38 (E32)

Napsal: sob pro 23, 2017 10:30 pm
od zzeli
Jedna slavna byla jak se ji musel nacpat hadr do sani, aby se rozbehla na vsech 12 :)

Re: závady V12 v E38 (E32)

Napsal: ned pro 24, 2017 7:45 pm
od Filozof
pokud je nekdo vyucenej automechanik a je hodně sikovnej je to pro nej výzva a je jedno kolik ma auto válců.
Někdo si mohl udelat velke jméno ale buď to nechtěli majitelé aut řešit dal nebo nikdo v okolí nebyl po ruce. tezko říci. Elektronika je někdy složitější a vyzná se v tom opravdu špička v oboru.

Re: závady V12 v E38 (E32)

Napsal: pon pro 25, 2017 6:27 pm
od ricrd1
Musím dát za pravdu JaraXovi. Je to jen auto a ne raketoplán. Mnohdy se tu z toho dělá zbytečná věda. Opravy si dělám sám a vyučenej automechanik nejsem ;)