Phaetona jsem neměl rád - protože Passat v době "B5,5" (B5 face) byl takový blbečkovský auto a Phaeton byl přece ještě o příčku výše ... ale dnes už dávno vím, že jsem mu tehdy opravdu křivdil. Když pominu to, že pruměrnej blbeček z Passatu na Phaetona neměl
, tak je to hlavně o zpracování.
Phaeton měl ještě větší možnosti výbavy než soukmenovec A8, což se obecně moc neví. Navíc se dal koupit za zajímavější peníze než A8.
Dokonce srovnání těchto auto hovoří pro Phaeton, protože ten byl montován ručně a s velikou precizností, jaké se nedbalo ani u Audi - srovnatelný Phaeton má o 30% více dílů než A8 ! Je to dáno detaily, jako napřiklad to že u Audi je palubovka přichycena šroubky, zatímco Phaetonu je šroubek, plechová podložka, FILCOVÁ nalepovací podložka (proti vrzání interieru) a až potom palubovka.
Z obecných věcí musím vypíchnout třeba rozvody motoru V8 4.2MPi - které jsou řešeny řemenem zepředu a je to otázka cca 4tis kč v materiálu, narozdíl od nesmyslnych Vanosů a valvetroniců s řetězem. Se vzduchovými podvozky nejsou žádné problém a když, za 3tis koupíte v druhošce nový měch a jedete zase dál.
U naftiček (pominu-li nesmysl V10) jsou 3.0TDi pověstným etalonem kvality - nevím proč jsou dodnes báje a pověsti o 1.9TDi tak úspěšné, když na nich nejeden podnikatel vybudoval autodíly
, ale 3.0TDI "B a C" generace jsou skutečně bezproblémové motory, pokud se v nich nehrabal idiot. Turbo od novoty zvladne 350tkm s přehledem, jedina nevyhoda naft jsou rozvody 4x řetězem zezadu motoru, ale ty se dřiv jak za 300-350tm neozvou a na dalších 100-200tkm často pomuže jen vyměna napinaku na hlavě motoru. Jediný co ten motor fakt popraví nebo proč se kurví, jsou ruce českých mechaniků a nekvalitní opravy. Samozřejmě i nekvalitní díly, ale při cenách origo dílů v koncernu nechápu proč někdo má tendenci montovat sračky. Já jsem loni taky koupil Q7 s tímto motorem a můžu říct, že si ohledně dílů chrochtám - jdete do Audi a koupíte originál za 1500 vodní pumpu, za 900 termostat, za 1200 hadici k turbu, za 3000 cooler, za 100 kdejaky tlačitko z interieru ktery někdo osahal ... prostě cokoliv si vymyslíte, stojí oproti BMW uplnej smích.
Takže podtrženo shrnuto - VW v tomhle začalo hoodně šlapat na paty Audi. Není přece možné, aby premiovce bral vítr z plachet "Lidovývůz", takže se postupně začala měnit cenova politika Phaetonu směrem k prospěchu A8 ... až se nakonec rozhodlo, že Phaeton končí úplně a Lidovývůz takové premiovky dělat nebude. To jsou ty pravé, byť neoficiální důvody, proč Phaeton skončil a nemá nástupce.
Miláně, i já Tě zdravím a přeji ať užíváš našeho bývalého Supa ve zdraví
. My už vzpomínáme jen z fotek kde je v pozadí