Stránka 1 z 1

E38 imobilizer

Napsal: pon zář 28, 2009 8:39 pm
od haida
čau lidi nešla mi nastartovat tak jsem zkoušel vše možný až jsem zlistil že druhym klíčem to jde. ale chtěl bych mít i ten druhej v pořádku nevíte jak se do dá zase zpárovat zamykat jde oběma ale v jednou vypadl imo.... prej to jde nějak udělat doma nebo musim někam do servisu. díky za radu

Re: e38 740 imobilizér

Napsal: stř zář 30, 2009 2:41 pm
od Regis
Mno, tak jsem byl tak uzasnej, ze jsem ti to vysurfoval. ;)
http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_EWS.pdf
Ta co mam doma je lip nascanovana, ale obsah je snad stejnej. Jako prehled to myslim poslouzi dobre. Vic bohuzel nevim.

Re: e38 740 imobilizér

Napsal: pát říj 15, 2010 10:12 am
od DJ HONZA
zdar hoši,tak mi přibyla další vážnější závada v elektronice,už pár měsíců se mi občas po jízdě když dojedu a auto nechám stát sputil alarm,nebral jsem tomu vážnější soustředění až do chvíle kdy se předevčírem spustil asi 8X v noci a vzbudil všechny sousedy tak jsem si uvědomil že to musím řešit.Včera jsem byl na profi diagnostice u T. Hajra co ladí závodní motory BMW ,věnuje se chiptuningu apod.ve f. BMWPOWER Litomyšl-Kornice,a kromě vážných chyb-chyba lambda sondy kdy mi tam jeho zaměstnanec nechal vyjet paměŤ závad,jel jsem to projet 2 km pak to napíchl znova a- už good,tak tam bylo jediný špatný chyba imobilizéru.Klíček mám jedinej a měnil jsem do něj obě baterie.Jinak si k němu musím pořídit nový tlačítka protože jsou dost opotřebovaný,je možný že se v klíčku vyklepal nějakej ten hajzlík o kterým tady píšete,mám si v BMW přidělat nový?beztak už to mám na pořadu dne.Předem díky za odpověď.

Re: e38 740 imobilizér

Napsal: pát říj 15, 2010 6:25 pm
od 100RM
este som nevidel, aby imobilizer spustal sam od seba alarm, ale u sedmy ma nic neprekvapi. Kazdopadne e38 ma dve alarmove "bolistky" a to je:

a.) interne cislo zvnutra na stropnici
b.) cidlo zavretia kapoty

Tak skus skontrolovat, popripade odpojit a uvidis.


Btw, mne sa stavalo to iste a nakoniec sme zistili, ze jeden z kablov od otrasoveho cidla bol prisrobovany do zadneho svetla ...

Re: e38 740 imobilizér

Napsal: sob říj 16, 2010 7:59 am
od Snejk
jj nebo i to vadne otresove cidlo. ale z 99% je vadne cidlo v interieru pohybove.
imobilizer aby spoustel alarm je uplna kravina protoze to absolutne neni jeho funkce a ani to neumi ze sve podstatz neni s tim nijak spojeny ani vzdalene... imobiilizer si ridi komunikaci s jednotkou motoru ten se k alarmu nepriblizi ani na 300m

Re: e38 740 imobilizér

Napsal: stř říj 10, 2012 7:40 am
od Fx323i
haida píše:čau lidi nešla mi nastartovat tak jsem zkoušel vše možný až jsem zlistil že druhym klíčem to jde. ale chtěl bych mít i ten druhej v pořádku nevíte jak se do dá zase zpárovat zamykat jde oběma ale v jednou vypadl imo.... prej to jde nějak udělat doma nebo musim někam do servisu. díky za radu
Omlouvám se za vytažení starého topicu, ale za poslední týden se ke mně velkou oklikou dostalo celkem hodně sedmičkářů s podobným problémem. Čip imobilizéru si doma nespáruješ, ba ani diagnostikou to nejde.

Obvykle tenhle problém nastává, pokud necháte klíč v zapalování do úplného vybití baterky.

O co jde ve zkratce: Klíče BMW s imobilizérem EWS (tj. E34, E36, E38, E39, E46, E53 apod.) od verze II, tedy od ledna 1995, mají imobilizér s čipem. Ten obsahuje kromě informací o VIN kódu také pevný a plovoucí kód. Od verze EWS3, hw02, sw05, také obsahuje údaj o najetých kilometrech. Tento údaj se přepisuje při každém použití klíče hodnotou uloženou v jednotce EWS, a to pouze vyšší hodnotou. Tj. pokud bylo auto nedávno stočené, jde to z klíče zjistit. Pokud to někdo kdysi stočil řekněme z 250tis. km na 100tis. a dneska má na budíku 270tis. km, tak to už z klíče zjistit nejde.

Pevným kódem z klíče se identifikuje jeho pozice v jednotce EWS. Jednotka obsahuje celkem 10 pozic, přičemž každá pozice je unikátní. Díky tomu také lze diagnostikou zablokovat ztracený klíč.

Plovoucí část kódu je v tzv. shaddow paměti čipu, která je chráněná heslem uloženým v jednotce EWS. Proto není možné čipy kopírovat jako u Octavie, a i kdyby to šlo, kvůli plovoucímu kódu byste nastartovali novým klíčem jednou a starý klíč by už nefungoval. Plovoucí kód se mění po celou dobu, kdy je klíč ve spínací skříňce.

A teď jsme u toho problému. Jak čtení, tak zápis kódu do čipu probíhá elektromagnetickou indukcí, stejně tak i dobíjení klíče "diamant". Jakmile poklesne schopnost baterie dodávat potřebné napětí (obvykle pokud je hodnota pod 11,8V), stoupá riziko, že siločáry z kroužku ("antény") nedosáhnou k čipu. Nebo dosáhnou, ale ne dostatečně dlouho. Hloupé na tom je, že systém EWS nedisponuje mechanismem ověření, jestli se do klíče zapsalo, co se zapsat mělo. Tudíž při takovém vybití baterie s klíčem v zapalování může - a často se to také děje - dojít k tomu, že se do klíče už nezvládne zapsat nový kód, zatímco v jednotce už zapsaný je.

Další možnou příčinou může být vadná série distančního o-kroužku pod anténou (kroužkem) okolo spínačky, která byla montována do aut od 1. 1. 1995 do 26. 11. 1995. Na toto byla svolávací akce, kterou mnohá auta neprošla. Tento o-kroužek byl bohužel vodivý, což může způsobit zkrat v anténě a tím poškození analogových dat zapisovaných do čipu.

Data v jednotce EWS jdou napravit tak, aby auto s daným klíčem znovu startovalo. Nejde to ale přes kabel diagnostiky, musí se na to přímo ve vyndané jednotce. V domácích podmínkách se do toho ale nepouštějte, chce to celkem vyspělý hardware a software. I pokud máte například xprog-m interface, raději se do toho nepouštějte. Při vyčítání dat z MCU na desce totiž může dojít ke kompletnímu smazání obsahu jeho paměti, pokud je postup nebo software nesprávný. S tím kdyžtak dokážu pomoci.

Dálkové ovládání ani alarm s tím opravdu nemá nic společného...

Re: E38 imobilizer

Napsal: sob bře 02, 2013 10:57 am
od Tomas735i
Fx323i tomu říkám čtivé vysvětlení!
Krásně napsáno.

Re: E38 imobilizer

Napsal: stř črc 06, 2016 8:06 am
od mika_hakkinen
Ahoj,
da se ten immobilizer baypassnout, vyradit uplne? Resil to nekdo?