Stránka 1 z 38

Zeliho e38 740iA 1995

Napsal: pát pro 26, 2014 1:15 am
od zzeli
Ahoj, rad bych tu predstavil svou sedmu, kterou jsem koupil od zdejsiho clena Rossiho. Je to BMW e38 740iA, rocnik 1995 predfl., barva ascot green.
Doted jsem jezdil v mondeu mk3 V6 a porad jsem se nemohl zbavit pocitu, ze by to chtelo neco silnejsiho, pohodlnejsiho a zaroven provozne rozumneho a spolehliveho. Vynecham moje myslenkove pochody, kdy jsem hledal, ktere auto bude splnovat moje ocekavani, a napisu rovnou vysledek. Zameril jsem se na BMW 7er V8 benzin. Nejakou dobu jsem se rozmyslel jakou generaci auta si vybrat. Libil se mi bochnik a uvazoval jsem, ze si jednou poridim 750i v nejake pekne vybave a slusnem technickem stavu. Ovsem to by byla investice cca ctvrt milionu, takze jsem se do hledani nejak moc nehrnul a jen tak jsem sondoval jaky je stav na trhu. Zaroven jsem se nebranil ani e38, jakozto vyrazne levnejsi varianty. Absence softclose, el. roletek ve dverich nebo bezklicoveho startovani me nejak netrapi. Kdyz se objevila na prodej Pavlova sedma, tak jsem poradne prostudoval jeho galerku a zjistil jsem, ze pokud e38, tak ta jeho splnuje prakticky dokonale moje predstavy:
dvojita okna
sklopna zatmavovaci zrcatka
svetly interier
DSP audio
EDC (i s NIVO)
komforty
dobre udelane LPG, na ktere to auto najelo minimum km
slusny tech. stav a zachovala / opravena kastle
barva auta jina nez cerna
auto bez snizovacich a jinych uprav

Po rekl bych klasicky uvahach, zda nejsem blazen, ze si kupuju takove auto, jsem se nakonec rozhodl, ze to auto beru a jsem rad, ze jsem se tak rozhodnul, protoze takovahle sance se objevuje jen jednou za uhersky rok.
Budu sem psat svoje zazitky a zkusenosti s autem. Mozna, ze nektere informace budou nekomu napomocne, tak jako ja cerpam tady na foru a na bmwklubu.

Jeste bych rad rekl, ze auto je urcene pro bezny provoz, neni to vikendovka. Bude jezdit i po Praze, takze predpokladam, ze se na nem drive nebo pozdeji objevi pozustatky takoveho uzivani. Nebude to tedy lestenka ani z toho duvodu, ze nechci, aby auto budilo zbytecnou pozornost. Na aute nebudu delat zadna vylepseni, protoze to co chci, aby auto melo, uz ma. Budu ho pouze udrzovat v dobrem technickem stavu, protoze jsem extremne haklivy na spolehlivost a nechci nikdy resit odtah, takze problemy se snazim resit s predstihem.

Planovane akce:
zadni brzdove trubky

Hotove akce:
nahrazeni zarovek v dalkach 100W H7 - dal jsem 55W Osramy, co jsem mel do foroty
koupeny gumove koberce v autokelly - na e39, ale dobre pasuji i na e38, za cca 650Kc, lepsi pomer cena/vykon jsem neobjevil: viewtopic.php?p=81149#p81149
vymenen plastovy pant vika nadrze - novy dil z BMW za cca 260Kc: viewtopic.php?p=81149#p81149
opraveno odjisteni kapoty - zlomil se plastovy kus, ktery spojuje lanka mezi obema zamky: viewtopic.php?p=81150#p81150
oprava/vymena nadrze - sakne - zatim jen zalepeno: viewtopic.php?p=81150#p81150
vymena praveho zrcatka - vytekle krystaly: viewtopic.php?p=81154#p81154
pokoveni parabol klopenych svetel - byly vypalene: viewtopic.php?p=82386#p82386
zapis origo 18” kol do TP styling 32: viewtopic.php?p=82698#p82698
nove tlakove zasobniky: viewtopic.php?p=82903#p82903
vymena oleje, zarovek, plynovych vzper: viewtopic.php?p=83649#p83649
nove zadni brzdy: viewtopic.php?p=83862#p83862
opravena nozni brzda: viewtopic.php?p=84001#p84001
vymena brzdove hadice: viewtopic.php?p=84949#p84949
vymena poskozeneho NIVO vedeni: viewtopic.php?p=85573#p85573
repase/vymena praveho zadniho tlumice - sakne, update 05/2015 - po vymene kouli mozna prestal, budu to jeste sledovat; 04/2016 pri prezuti nezjisten dalsi unik
oprava radia - po cca hodine hrani zacne sumet: 2015 vyreseno vymenou DSP zesilovace
vymena LP tlumice -> zprovozneni EDC: viewtopic.php?p=88595#p88595
nove predni blatniky: viewtopic.php?p=89991#p89991
pretesneny ventilvika: viewtopic.php?p=90291#p90291
nove torpedo: viewtopic.php?p=90292#p90292
bixenony by CAKNAKIS: viewtopic.php?p=92080#p92080
nova AKU a vymena repro v DSP platu: viewtopic.php?p=94583#p94583
oprava pixelu MID panelu: viewtopic.php?p=94877#p94877
cisteni a impregnace kuze: viewtopic.php?p=96794#p96794
pretesneni olej.vany, dotazeni cerpadla a dopnuti retezu: viewtopic.php?p=96961#p96961
vymena napinaku rozvodu a vymena krytu pod prevodovkou: viewtopic.php?p=96997#p96997
zprovozneni zamku ve dverich ridice - dalkou jde, klicem nejde: viewtopic.php?p=97346#p97346
opravit odporovy modul na zadni LED svetla: viewtopic.php?p=97445#p97445

Zname problemy:
hlucnejsi prevodovka za studena - po ohrati je jako nova, zatim neresim

20141126_122142.jpg
20141126_122112.jpg
97 km od uplne prvniho tankovani :)
97 km od uplne prvniho tankovani :)

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Napsal: pát pro 26, 2014 2:00 am
od pavel.rossi
Tak ať slouží ;).

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Napsal: pát pro 26, 2014 6:14 am
od P3RF3KT
Ani jsi se Pavle nepochlubil ze na ni bylo tolik vad.. :-)

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Napsal: pát pro 26, 2014 6:42 am
od zzeli
Diky Pavle, zatim slouzi, snad ji to vydrzi :) Zatim najeto cca 2tis km a v pohode. Co petka, da se to s ni prezit? ;)

@ P3RF3KT: Jsou to jen takovy prkotinky, Pavel me o nich informoval. Provozu to nebrani a ja jsem dost stoura :D Chapu, ze 20let stary auto nemuze bejt jako novy a s tim jsem ho kupoval. Jedina vec, ktera me trochu trapi jsou zadni tlumice. Auto mi prijde tvrde a myslim, ze to delaji prave ty zadni tlumice. Pri prejeti retarderu to predek celkem zvladne, ale zadek vzdycky velmi neprijemne nadskoci. Takze mam v planu se s timhle nejak poprat. Mozna zacnu diagnostikou, jestli EDC funguje jak ma. Akorat nejdriv budu muset zjistit kontakt na snejka. Kdyby mi nekdo dal cislo do SZ, tak bych byl vdecny ;)

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Napsal: pát pro 26, 2014 9:09 am
od P3RF3KT
zzeli píše:Diky Pavle, zatim slouzi, snad ji to vydrzi :) Zatim najeto cca 2tis km a v pohode. Co petka, da se to s ni prezit? ;)

@ P3RF3KT: Jsou to jen takovy prkotinky, Pavel me o nich informoval. Provozu to nebrani a ja jsem dost stoura :D Chapu, ze 20let stary auto nemuze bejt jako novy a s tim jsem ho kupoval. Jedina vec, ktera me trochu trapi jsou zadni tlumice. Auto mi prijde tvrde a myslim, ze to delaji prave ty zadni tlumice. Pri prejeti retarderu to predek celkem zvladne, ale zadek vzdycky velmi neprijemne nadskoci. Takze mam v planu se s timhle nejak poprat. Mozna zacnu diagnostikou, jestli EDC funguje jak ma. Akorat nejdriv budu muset zjistit kontakt na snejka. Kdyby mi nekdo dal cislo do SZ, tak bych byl vdecny ;)
602819380

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Napsal: pát pro 26, 2014 3:55 pm
od zzeli
Diky :)

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Napsal: pát pro 26, 2014 6:58 pm
od fishmaker
tak gratulace ke koupi

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Napsal: pát pro 26, 2014 7:31 pm
od fredy
Také gratuluju, každé auto má mouchy, ale Pavel se o auto staral, myslim, ze z toho co je tet u nás na prodej supr koupě. Ať dobře slouží. ;)

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Napsal: pát pro 26, 2014 8:13 pm
od zzeli
Diky panove! Urcite to neni zadna vrana a nejakej cas vydrzi bez vetsich investic, aspon doufam :) Je videt, ze to dostavalo dobrou peci a ja se budu snazit v tom pokracovat a psat dal historii tohoto kusu.
Interier je v super stavu, palubka nevrze, pixely svitej vsechny, elektrika funguje vsude, vsechny zarovicky svitej, topeni topi jak ma. Nocni osvetleni je pekny, na fotkach od Pavla jsem se toho trochu bal, ale fakt je to super, navic je to napojeny na regulaci palubky. Ma to zadni pornlampicky a to drevo v kombinaci se svetlym interierem je taky paradni.
Barva auta na fotkach mozna nevypada nejlip, ale nazivo je fakt pekna. Dokonce, kdyz je auto mirne zasvihany, tak ta zelena dostane takovej cerne perletovej nadech, nevim jak to lip popsat a vypada to dobre :D
Podvozek je bez vuli, stejne jako rizeni, auto vubec neplave, ani ve vyjetych kolejich, je radost s tim litat na dalnici.

Jinak male pokracovani. Auto dostalo na zimu cerne gumove koberce. Hledal jsem dlouho po netu, az jsem skoncil nakonec u kobercu z autokelly pro e39 a pasujou myslim dobre. Primo pro e38 nemaj, ale asi by se moc nelisily.
U ridice
U ridice
Pravy predni
Pravy predni
Levy zadni
Levy zadni
Vymenil jsem plastovy pantik u vicka nadrze. V davne minulosti to asi nekdo pacil, protoze nefunguje zamykani vicka a ten pant byl dost polamanej. Na druhou stranu jsem zjistil, ze to sice vypada plastovy, ale je v tom zalita kovova vystuha. Objednal jsem ve Stratosu a uz druhej den to dorazilo, udelali na me dojem :) Montaz byla jednoducha, staci sikovkama vycvaknout kovovou sponu a pak uz je tam ten pant zacvaknutej vystupkama, je pravda, ze pomerne fest.
20141119_142733.jpg

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Napsal: pát pro 26, 2014 8:44 pm
od zzeli
Dalsi vec, kdyz jsem se hrabal ve svetlometech, tak se mi povedlo prervat plastovou spojku na prvnim zamku. Nastesti v ty dobe jsem mel svetlomet u ridice venku, takze jsem to vyhackoval bez kuchani ledvinek, pri te prilezitosti jsem se pekne seznamil s jistenim kapoty. Spojku jsem provizorne zalil epoxidem do kovove formicky, zatim to drzi.
Pretrzena plastova spojka na bovden u zamku ridice
Pretrzena plastova spojka na bovden u zamku ridice
Zalito do epoxidu v kovove formicce.
Zalito do epoxidu v kovove formicce.
Saknouci tlumic vpravo vzadu. Ta plastova krabicka na podbehu slouzi jen pro napojeni ABS cidla nebo v tom je i akceleracni cidlo pro EDC??? V dobe kdy jsem menil kola jsem to moc nezkoumal, ale myslim, ze ta kabelaz byla u nekteryho kola neuplna, mozna v tom bude zakopany psisko spatnyho tlumeni vzadu :)
20141108_135229.jpg
Saknouci nadrz na klasickem miste u sroubu. Dela to jen na prave strane. Jiz to bylo dvakrat lepene, jednou nejakym epoxidem a podruhe bilym silikonem.
Nadrz sakla klasicky u sroubu.
Nadrz sakla klasicky u sroubu.
Nadrz jsem na postizene strane svesil co to slo, sundal jsem kovovy pas, ktery nadrz drzi a par sroubku plastovych dilu, ktere jeste prekazely a samozrejme sroub okolo ktereho to teklo. Nadrz se podarilo svesit o cca 4 cm. Horko tezko jsem vytrhal stary silikon, nastesti byl radne prosakly od benzinu a sel dolu dobre, jen na nekterych mistech drzel velmi pevne. Zrcatkem jsem zjistil, ze to sakne bohuzel na horni strane v miste, kde je nadrz zplacatela do te casti, ktera se pripevnuje tim sroubem. Ocistil jsem to co nejlepe zahnutym pilovym listem, pak jsem to pomoci hadicky oplachnul technickym benzinem a nechal jsem to do druheho dne poradne proschnout. Nakonec jsem to zapatlal zase silikonem, ale pouzil jsem cerveny na motory. Zase jsem to nechal asi 2 dny byt, protoze oprava probihala pri teplote asi 2°C. Pak jsem natankoval asi pul nadrze, pri takove hladine to zarucene pred opravou teklo. Zatim se to jevi v poradku, po mesici stale suche, na pohmat je citit jen vune silikonu. Uvidime co to casem udela. Mam rozjednanou jinou nadrz, kterou si opravim a az prijde cas, tak je prohodim.